Language

Sunday, May 6, 2012

Demam

Pada 1 Mei, ketika sedang memasak untuk makan tengahari, perut cu rasa sakit, asik ke bilik air aje. Nasib baik cuma tinggal sayur aje yang belum masak. Lepas semua lauk dah di hidangkan, suami dan anak-anak pun makan tapi cu langsung hilang selera makan. Suami tanya kenapa tak makan sama. Cu beritahu badan rasa tak sihat asik ke bilik air aje. Suami ajak ke klinik lepas makan tapi cu kata nanti dulu.

Cu naik ke bilik dan baring sekejap sambil sapu balsam ke perut. Mungkin kerana penat, cu terlena  sehingga azan zohor. Lepas zohor baru ke Klinik Selva 24 jam di Puchong Jaya. Doktor nmemberi ubat dan suruh minum banyak air.

Memang terasa lemah minggu ini asik nak tidur aje. Kerja rumah pun buat ala kadar aje. Selalunya cu akan sapu dan mop rumah tiap-tiap hari. Tapi oleh kerana tak sihat, cu mop selang sehari aje. Allah nak beri cu rehat dan tidur secukupnya. 1 Mei genaplah cu menjadi suri rumah selama 4 bulan. Dugaan yang Allah beri,  cu kena redha kerana Allah telah banyak memperkenankan doa cu semasa di Tanah Suci sehinggalah sekarang.

Walaupun tidak bekerja lagi, rezeki cu alhamduillah. Itulah nikmatnya apabila hambanya berserah pada Yang Esa. Amin.    


No comments:

Powered By Blogger