Language

Sunday, April 15, 2012

Tempat Menarik Di Bandung

Selain dari membeli-belah di Bandung, cu melawat juga tempat-tempat menarik di Bandung. Salah satu daripadanya ialah Taman Safari di Puncak. Haiwan-haiwan di sini tidak dikurung seperti di Zoo. Haiwan-haiwan ini dibiarkan berkeliaran di jalan kecuali setengah haiwan seperti Orang Hutan. Pak Supir akan memandu kereta di dalam Taman ini. Memang Best tempat ini. Sepanjang perjalanan ke Puncak cu di kelilingi sawah padi dan kebun teh. Permandangan memang indah dan udaranya pun segar. Memang cantik ciptaan Allah yang belum lagi mengalami kerosakan manusia. Perjalanan ke Puncak adalah satu hari kerana dari Bandung ke Puncak mengambil masa 2 jam.


Cu juga pergi melawat Kawah Putih tetapi tak dapat masuk ke dalam sebab ketika itu hujan lebat. Kawah putih ini macam Cameron Highland. Sepanjang perjalanan cu nampak kereta kuda yang merupakan pengangkutan bagi penduduk di kawasan ini. Di kiri kanan jalan, terdapat kebun sayuran dan ladang strawberry. Sayur-sayur di sini sungguh gemuk dan segar. Maklumlah tanah gunung berapi. Berdekatan dengan Kawah Putih ada Ladang Teh dan air terjun.      


Takuban Perahu merupakan satu lagi tempat menarik tetapi cu tak pergi melawat atas sebab-sebab yang tertentu. Takuban Perahu adalah gunung berapi yang masih aktif.

Bila dah ada di Bandung, mesti pergi spanya. Lepas membeli-belah, rehatkan badan dengan urutan badan dan muka. Memang best.  

Lagi satu ole-ole dari Bandung yang mesti di bawa pulang ialah Pisang Bollen dan Brownies Kartika Sari.

No comments:

Powered By Blogger