Language

Sunday, June 24, 2012

Menghantar Anak Lagi

Pada 2 minggu lepas cu menghantar anak lelaki cu belajar di UTHM. Minggu ini pulak cu menghantar anak perempuan cu ke UIAM Kuantan pulak. Ini merupakan semesternya yang terakhir.Insyallah pada bulan Oktober ini dia akan mendapat segulung ijazah. Tak lama lagi insyallah akan mula bekerja, kurang satu beban tanggungan untuk cu.

Pada kali ini suami suruh book Hotel Zenith. Oleh kerana dah jadi pesara, cu pun mendapat harga bilik hotel murah dengan menggunakan kad pesara, alhamduillah. Sekarang kena biasa bayar dengan secara tunai.

Pada kali ini anak-anak yang ikut sama cuma 2 orang. Kami memang bercadang  untuk berehat aje di Hotel, malas nak berjalan-jalan di Bandar Kuantan. Lagipun Hotel Zenith berdekatan dengan East Coast Mall.  Kedai makan pun berdekatan cuma perlu berjalan kaki aje.


Cu bertolak dari rumah pada pukul 9.00 pagi tetapi cu singgah di Bank Simpanan di bangunan PKNS, Shah Alam. Suami nak ambil duit pencen emaknya. Lepas tu terus hantar duit tersebut ke Petaling Jaya. Cu bertolak ke Kuantan dalm pukul 12.00 lebih.

Seperti biasa cu akan singgah di Petronas berdekatan UIAM Gombak untuk mengisi minyak dan anak-anak akan minta tuna sandwich Dunkin Donut sebagai bekalan. Cu cek in Hotel Zenith pada pukul 2.45 petang. Selepas masuk bilik, masing-msing dah rasa lapar, apa lagi cu dan keluarga berjalan kaki ke restoran berdekatan East Coast Mall.

Kemudian balik ke Hotel dan berehat. Anak-anak sibuk pulak nak mandi di kolam renang. Mereka semua dah besar dan boleh pergi sendiri mandi di kolam renang tanpa pengawasan.
   
Cu dan suami berehat di bilik aje dan pada pukul 6.00 petang baru turun ke kolam renang. Di tingkat 4 Hotel Zenith  ada Gym, Spa, Snooker dan kolam renang. cu apa lagi nak ke spa aje rehatkan minda dan badan. Memang best kai ini pergi ke Kuantan sebab cu dan suami berehat dari kerja rumah dan kerja pejabat.

Keesokan hari nya anak-anak pergi mandi di kolam renang lagi sementara cu pergi ke spa di East Coast Mall, urut kaki. Pada pukul 12.00, cu cek out dan makan tengahhari di restoran lain. Sebelum balik cu menghantar anak ke UIA. Ini merupakan semester terakhir anak cu di UIA Kuantan. Selepas ini cu jarang ke Kuantanlah kecuali untuk cuti-cuti Malaysia.      

No comments:

Powered By Blogger